Företagsflytt utan stress, vi hjälper dig planera smart!

Ska ditt företag byta lokal eller omstrukturera sin verksamhet? Planering av företagsflytt kan kännas stort och krångligt men vi hjälper dig igenom alla steg. Genom 3 minuters läsning får du reda på:

  • Hur planerar man en företagsflytt/kontorsflytt?
  • Vad ska man tänka på vid flytt av teknisk utrustning?
  • Vad ingår i en företagsflytt hos oss?
  • Vad kostar en flytt?

Planeringsprocessen för företagsflytt/kontorsflytt

  1. Starta tidigt och skapa en checklista
    Börja planeringen i god tid, cirka 6 till 12 månader innan flytten beroende på mängden utrustning och möbler. Skapa en detaljerad tidsplan med veckovisa deadlines för att följa hur mycket som återstår att göra.
  2. Inventera och sortera
    Se över vad som ska med och vad som kan slängas, doneras eller säljas. Detta gör uppackningen smidigare och minskar flyttkostnaderna. Behöver du hjälp med bortforsling så hjälper vi dig med det.
  3. Utnämn en flyttkoordinator
    Utse en person som ansvarar för flytten och kan fungera som kontakt mellan anställda och flyttfirman. Är företaget större kan det vara smart att ha ett flytteam, en anställd för varje avdelning.
  4. Budget och kostnader
    Sätt upp en budget för nya möbler till den nya lokalen, flyttfirman och tänk på att räkna med marginal om det skulle förekomma oförutsedda kostnader.
  5. Riskhantering och försäkring
    Identifiera potentiella risker som förseningar eller tekniska problem. Kontrollera att försäkringen täcker skador under flytten för att minimera risker och kostnader.

Flytt av teknisk utrustning

En kontorsflytt innebär ofta hantering av teknisk utrustning vilket kräver extra försiktighet för att undvika driftstopp och dataförluster. Vi på Primero har försäkring hos Trygg-Hansa så att dina föremål är skyddade.

  • Inventera och märk utrustningen
    Gör en lista över all teknisk utrustning som datorer, servrar och telefoner. Märk allt tydligt så att det blir enklare att koppla upp i den nya lokalen.
  • Gör säkerhetskopior
    Säkerhetskopiera all data dagen innan flytten för att minimera risken för dataförlust. Detta kan vara avgörande för att snabbt komma igång i de nya lokalerna.
  • Samarbeta med IT-avdelningen eller en konsult
    Arbeta med en IT-specialist för att säkert demontera och montera tekniken på den nya arbetsplatsen.

Vad ingår i en företagsflytt med oss?

Vi erbjuder en komplett tjänst för företagsflytt och kontorsflytt i Skåne. Vår flyttfirma tar hand om allt från packning och transport till montering och placering av möbler. Med vår expertis kan ni känna er trygga med att varje del av flytten hanteras effektivt och professionellt.

Företagsflytt kan vara en stor förändring men med rätt planering och stöd från en flyttfirma som är specialiserad på kontorsflytt blir processen mycket enklare.

Vad kostar en flytt?

Vi skräddarsyr lösningar för våra kunder eftersom ingen flytt är detsamma. Vi är en lösorienterad flyttfirma som erbjuder service från start till slut med packning, uppackning, montering, transport och flyttstäd. Ta reda på vad din flytt kostar genom att be oss om en gratis offert